VILKÅR OG BETINGELSER

GENERELT
Våre salgsbetingelser er kun tilgjengelige på norsk.

For å kunne handle hos oss må du være fylt 18 år.

FORSENDELSE
Per i dag leverer vi kun varer til Norge.

NB! Vi sender ikke pakker til Svalbard.

Alle pakker blir sendt med Posten/Bring.

Hvis du ønsker å ta med varer ut av landet må du fylle ut et utførselsskjema og sende dette til oss via epost eller som brev. Skjemaet må være korrekt utfylt og stemplet av tolldirektoratet.

Det er kjøperens ansvar å sørge for at adresse, telefonnummer og epost som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til oss. Skal vi sende pakken på nytt blir kunden belastet for frakten. Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som postpakke som kan hentes på Postens lokale utleveringssted.

PRISER
Våre priser er oppgitt i NOK og inkludert merverdiavgift. Totalprisen inkludert frakt kan du se når du går til kassen, der kan du også se prisen med ulike leveringsmetoder. Vi reserverer oss for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.

LEVERANSEVILKÅR
Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

BESTILLINGSPROSESS
Din ordre er bindende når ordren er registrert i vårt system. Ønsker du å annullere ordren må du ringe oss umiddelbart. Vi kan ikke garantere at avbestillinger gjort via epost blir registrert tidsnok. Hvis ordren blir sendt kan du benytte deg av angreretten. Returfrakt må dekkes av kunde.

Du vil motta to eposter med oversikt over din ordre. Den første er en bekreftelse på din bestilling. Når vi har registrert din ordre manuelt vil vi godkjenne den og sende deg en ny ordrebekreftelse på epost. Det er viktig at du leser gjennom bekreftelsen slik at du ser at den er i overensstemmelse med din bestilling. Obs på at disse kan havne i spamfilter.

OPPLYSNINGER I NETTBUTIKK
Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående våre salgsvarer i nettbutikken. Vi må imidlertid ta forbehold om at bilde og skrivefeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til feilinformasjon i nettbutikk eller markedsføring.

Mange av våre produkter er helt eller delvis håndlagede, og det vil kunne forekomme variasjoner i form og farge på disse. 

Vi forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på epost.

BETALING
Hos oss kan du velge å betale med Visa, Mastercard eller Klarna faktura/ finansiering. Vi gir ikke kreditt til privatkunder.

For delleveranser blir du kun belastet for leverte varer.

LEVERING
Når vi har godkjent din ordre sender vi ut en ordrebekreftelse på epost hvor antatt leveringsdato er oppgitt. Har vi alle varer på lager sendes bestillingen så fort som mulig fra vår butikk og leveringstiden med Postens servicepakke er på 1-5 arbeidsdager avhengig av hvor du bor i landet. Vi må imidlertid ta forbehold om feil i lagerstatus. Har du gjort en forhåndsbestilling sendes alle varene i ordren samlet om ikke annet er oppgitt.

På grunn av variasjoner i vår egen produksjonskapasitet kan det forekomme ytterligere forsinkelser enn det som er oppgitt. Vi vil da bestrebe å ta kontakt med deg snarest.

BESTILLINGSVARER
Bestillingsvarer kan ikke returneres.

Om du avbestiller din ordre, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25% av varens pris.

REKLAMASJON
Dersom varen er skadet ved levering eller under transport skal dette snarest meldes til oss på epost og helst på ankomstdagen via vårt returskjema som du finner her. Senest innen 15 dager. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort og riktig som mulig. Send oss bilder og beskrivelse av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen i tilfelle vi eller våre leverandører ønsker varen i retur.

ANGRERETT
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen. Du må returnere varene eller levere de tilbake til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 15 dager etter mottakelsen. Varer som sendes oss uten originalemballasje kan ikke byttes eller returneres. Ved bytte av sengetøy og plakater er det viktig at forseglingen ikke er brutt. Gi oss beskjed ved å bruke returskjemaet du finner her, om at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Last ned angrerettskjema her.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.

Du vil ikke bli pålagt noe gebyr for tilbakebetalingen.

Vi kan holde tilbake betalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.

Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

RETUR
Du må selv dekke returkostnadene for produkter du kjøper hos oss ved bruk av angrerett og bytte. Kostnadene for retur finner du ved å gå inn på postens nettsider her.

Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen. Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Returadresse

GREP Grenland As
Rødmyrveien 57

3735 Skien 

Husk å legg ved ordrenummer og kontaktinformasjon slik at vi finner tilbake til din ordre.

Fyll ut angrerettskjemaet og legg det ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Vi tar salgspant i utleverte varer inntil kjøpesummen inkludert eventuelle påløpte renter og gebyrer er betalt i sin helhet.

ENDRING I VILKÅRENE
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Ta kontakt med oss på mail dersom du har spørsmål: preg@grepgrenland.no

EIERFORHOLD 
Preg Interiør eies av arbeidsinkluderingsbedriften GREP Grenland AS.

Selskapets adresse:
GREP Arbeid AS
PB 1706
3998 PORSGRUNN

Org.nr. 928 214 311 mva.